پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227498
مراقب نرم افزارهايي که روي گوشي خود نصب مي کنيد؛ باشيد
تاریخ انتشار : 1395/10/18 10:46:29
نمایش : 1291
سرهنگ علي نيک نفس تاکيد کرد: علاوه بر دانلود از مراکز مجاز، بايد به ميزان دسترسي برنامه به اطلاعات داخل گوشي تلفن همراه توجه کرده و از دانلود برنامه هايي که دسترسي زيادي مي خواهند بايد جلوگيري کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سرهنگ علي نيک نفس اظهار داشت: براساس رصدهاي انجام شده در فضاي مجازي و برنامه هاي موبايل پايه، بيش از 1600 برنامه ويژه تلفن همراه در فضاي مجازي براي دانلود وجود دارد. اين برنامه ها هر کدام مي تواند در صورت عدم توجه کاربران به يکي از نرم افزارهاي جاسوسي تبديل شده و پديد آورندگان آنها به راحتي تمامي اطلاعات داخل تلفن همراه فرد را سرقت کنند. 
 
وي با تاکيد بر اينکه دانلود نرم افزار بايد از سايت ها و برنامه هاي مجاز و قانوني انجام شود، تاکيد کرد: علاوه بر دانلود از مراکز مجاز، بايد به ميزان دسترسي برنامه به اطلاعات داخل گوشي تلفن همراه توجه کرده و از دانلود برنامه هايي که دسترسي زيادي مي خواهند بايد جلوگيري کرد. 
 
رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا افزود: بسياري از برنامه ها و اپليکيشن ها به بهانه نصب خواستار دسترسي به اطلاعات تلفن همراه مي شوند که اين موضوع مي تواند بهانه اي براي جاسوسي از اطلاعات فرد، سرقت اطلاعات و سپس اخاذي شود. 
 
نيک نفس تصريح کرد: بارها هشدار داده ايم که برخي لينک هاي دانلود نرم افزا که در صفخات وب قرار گرفته است به هيچ وجه داراي اصالت نيست و افراد بدون توجه ميزان دسترسي که برنامه از آنها مي خواهد، اجازه نصب نرم افزار را مي دهند. اين نرم افزارها با سطح دسترسي که دريافت مي کنند، به دفترچه تلفن، عکس ها و فايل هاي شخصي دسترسي پيدا مي کنند. 

منبع:ميزان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html